یکشنبه 30 اردیبهشت 1403 - 1:18 بعد از ظهر

نام کاربری : پسورد : یا عضویت | رمز عبور را فراموش کردم



ارسال پاسخ
تعداد بازدید 65
نویسنده پیام
alex آفلاین


ارسال‌ها : 28
عضویت: 15 /7 /1390
محل زندگی: گراش


تاریخچه باشگاه های جهان
منچستر یونایتد یکی از باشگاه‌های فوتبال حرفه‌ای لیگ برتر انگلستان است. این باشگاه دارای استادیومی اختصاصی به نام الدترافورد با ظرفیتی حدود ۷۶٬۰۰۰ نفر در حومهٔ شهر منچستر است که بعد از ومبلی بزرگ‌ترین استادیوم بریتانیا محسوب می‌گردد . بنا بر گفته سر بابی چارلتون به این ورزشگاه «تئاتر رویاها» نیز می‌گویند.
امروزه این باشگاه با داشتن حدود سیصد و سی میلیون هوادار در تمام دنیا، پر طرفدارترین تیم در جهان است . این تیم همراه با لیورپول پرافتخارترین تیم لیگ فوتبال بریتانیا نیز هست که در طی بیست سال از سال ۱۹۸۶ توانسته ۱۸ بار عنوان قهرمانی مسابقات مختلف را کسب کند. منچستر یونایتد اولین قهرمانی جام باشگاه‌های اروپا را با پیروزی ۴ بر ۱ در برابر بنفیکا در سال ۱۹۶۸ کسب کرد. همچنین این باشگاه با قهرمانی در ۱۱ جام حذفی انگلستان، پرافتخارترین تیم در این زمینه می‌باشد.

از سال ۱۹۹۰ باشگاه منچستر یونایتد ثروتمندترین باشگاه فوتبال در دنیا است و تا به امروز که در رتبه اول ثروتمندترین باشگاه‌ها قرار دارد، دچار لغزش نشده است، این باشگاه از لحاظ ارزش مالی باشگاه‌های فوتبال جهان گران قیمت‌ترین باشگاه جهان محسوب می‌شود .

از نوامبر ۱۹۸۶ تاکنون، مربی مشهور اسکاتلندی، سر الکس فرگوسن، سکان هدایت تیم را در دست دارد.

امضای کاربر : در زندگی ثروت حقیقی مهربانی است و بینوای حقیقی خود خواهی.
شنبه 16 مهر 1390 - 19:14
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
alex آفلاین



ارسال‌ها : 28
عضویت: 15 /7 /1390
محل زندگی: گراش


پاسخ : 1 RE تاریخچه باشگاه های جهان
باشگاه فوتبال رئال مادرید (به اسپانیایی: Real Madrid Club de Fútbo) یک باشگاه حرفه‌ای فوتبال است که در مادرید، پایتخت اسپانیا قرار دارد. رئال موفق‌ترین تیم تاریخ فوتبال اسپانیا و بهترین تیم فوتبال قرن ۲۰ به انتخاب فیفا است. آنها دارای رکورد ۳۱ بار قهرمانی در لالیگا، ۱۷ قهرمانی در کوپا دل ری (جام حذفی)، ۸ سوپرکاپ اسپانیا، ۹ قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا، ۲ جام یوفا، ۱ سوپرکاپ اروپا و ۳ قهرمانی در جام باشگاه‌های جهان هستند. هم‌اکنون نیز عضو گروه گروه ۱۴ هستند. کلمه رئال در زبان اسپانیایی، به معنی «سلطنت (پادشاهی)» است که این لقب را شاه آلفونسو سیزدهم در سال ۱۹۲۰ به این تیم اهدا کرد. همچنین در همان سال، شکل یه تاج نیز بر روی آرم این باشگاه قرار گرفت.

امضای کاربر : در زندگی ثروت حقیقی مهربانی است و بینوای حقیقی خود خواهی.
شنبه 16 مهر 1390 - 19:15
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
alex آفلاین



ارسال‌ها : 28
عضویت: 15 /7 /1390
محل زندگی: گراش


پاسخ : 2 RE تاریخچه باشگاه های جهان
باشگاه فوتبال بارسلونا، که به شکل ساده تر بارسلونا و یا بارسا خوانده می‌شود، باشگاهی ورزشی است که در شهربارسلون، واقع در ایالت کاتالونیا از کشور اسپانیا قرار دارد. شهرت این باشگاه بیشتر به خاطر تیم فوتبال آن است، که در سال ۱۸۹۹ توسط عده ای اهل سوئیس، انگلیس و اسپانیا و به رهبری خوان گمپر تاسیس شد. باشگاه به نوعی، نهادی برای ترویج فرهنگ و زبان کاتالان است، و از این رو عبارت «فراتر از یک باشگاه» (Més que un club) را به عنوان شعار خود انتخاب کرده است. سرود رسمی باشگاه، El Cant del Barça، اثر جوزپ ماریا اسپیناس نام دارد. تیم فوتبال بارسلونا یکی از سه تیمی است که هرگز به دسته‌ای پایین تر از لالیگا سقوط نکرده است، و نیز با ۲۰ قهرمانی در لالیگا، ۲۵ قهرمانی در جام حذفی، ۷ قهرمانی در سوپرکاپ و ۲ قهرمانی در لیگ کاپ، بعد از رئال مادرید پرافتخارترین تیم اسپانیا است. آنها همچنین با بردن در مجموع ۹ عنوان اصلی در اروپا، یکی از موفق‌ترین تیم‌های حاضر در اروپا می باشند.[۱] ۳ قهرمانی در لیگ قهرمانان، ۳ قهرمانی در جام یوفا، ۴ قهرمانی در جام در جام اروپا و ۲ قهرمانی در سوپرکاپ اروپا دستاورد بارسلونا در اروپا تا به امروز می‌باشد. در سال ۲۰۰۹، بارسلونا موفق شد اولین باشگاهی باشد که سه‌گانه لالیگا، کوپا دل ری و لیگ قهرمانان باشگاههای اروپا را به دست می‌آورد.

امضای کاربر : در زندگی ثروت حقیقی مهربانی است و بینوای حقیقی خود خواهی.
شنبه 16 مهر 1390 - 19:16
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
ارسال پاسخ



برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.


پرش به انجمن :